Thursday, November 29, 2007

MY HISTORY LIFE

EH.. Nak dengar citer tak ? kalau tak nak dengar layan jerr lah yer…BROADCASTING…aper tu?? Bunyi macam best jer..agaknya macam kuih pudding kegemaran aku gamaknyer..hehehe..buat lawak lah pulak..ok. straight to the point..gini citernyer u all nak tahu kan, kenapa saya boleh jd dj???? My parents lebih –lebih lagi my mum memang terkejut gilerr betul kerr ?anak dia yang pendiam ni.. boleh jadi dj ..yer ke? Macam aku tak percaya..NIK AIDA TUU pendiam, suka berkurung dalam biliklak tu, tak bergaul dengan orang pulak…macam mana bleh kojo macam tu plak? AHAKSSS jangan tak tahu..Rupanyer anak sulong puan Fauziah ni…dalam diam ada bakat terpendam…


Bermula dengan main – main rakam suara…lama – lama jd minat plak..Abah yang mula mengajar aku rakam suara dengan belikan tape recorder masa tu darjah 4 syok gilerr bila dah pandai curi rakam suara sendiri bila abah tak ada kat umah siap ajak member-member lagi..tp, lain jd lak, bila kena rotan dengan bulu ayam sebab abah tahu aku rakam suara guna kaset orang mengaji quran, huhu huhu… itulah pertama dan terakhir sekali dalam hidup abah pukul…yer lah..redha jer lah sebab nakal sangat…

Sejak dari itulah timbul aku suka pada kerja yang menggunakan suara…dan bermula saat itu, aku mula menyimpan satu angan –angan… one day aku mesti kerja dalam bidang penyiaran….Apatah lagi aku suka melihat aksi penyampai berita di tv, pengacara dan suka dengar celoteh dj di radio…masa tu, harjit singh jadi penyampai berita tv tak sangka aku sempat plak menjadi PENYAMPAI BERITA TV walau hanya 4 bulan termasuk training yang best harjit singh yang jadi trainner aku.. alkisahnyer… last – last kerana tertekan giler kerja kat tv tuuu.. aku blah…tension gilerr mak dibuatnyer..rupanya kerja sebagai news reader tak seperti apa yang aku gambarkan…tp, tak per… itu semua merupakan pengalaman yang terlalu bernilai buat aku..hanya tuhan saja yang tahu akan jerih payahnya..dan aku memang sedih sangat kerana apa yang aku cita- citakan selama ini hanya separuh jalan… apatah lagi pada waktu itu aku tertekan dengan masalah peribadi kerana melayan mamat giler tuuu.. yang selalu buat masalah pada aku…

Kalau nak citer semuanya panjang dek non.. tak habis – habis citer aku ni…separuh jer lah yer… pengalaman lain plak…pernah kerja bank kat pj THE PACIFIC BANK, BELAJAR KAT UPM, pernah gak berlakon dalam gerak khas jd minah office hehehe…apply jadi stewardess dah panggil exam abah tak kasi..last –last kekal kojo jd dj kat rtm stesen interaktif anda KLFM…yang lagi best lain kali jer lah sambung ekkk, harapnya happy ending…apapun pada mama aku THANKS MUM FOR YOUR SUPPORT luv uu..

1 comment:

kaizen said...

oooo,gitu citer ye.pendiam rupanya gia nie.hehehe